Vilkår og betingelser

Indholdsfortegnelse

  1. Anvendelsesområde
  2. Indgåelse af kontrakt
  3. Ret til annullering
  4. Priser og betalingsbetingelser
  5. Levering og forsendelsesbetingelser
  6. Forbehold for ejendomsret
  7. Ansvar for fejl og mangler (garanti)
  8. Indløsning af rabatkuponer
  9. Gældende lovgivning
  10. Sted for jurisdiktion
  11. Adfærdskodeks
  12. Alternativ tvistbilæggelse

1) Anvendelsesområde

1.1Disse generelle vilkår og betingelser (i det følgende benævnt "GTC") for virksomheden Nextrend GmbH (i det følgende benævnt "Sælger") gælder for alle kontrakter, der indgås mellem en forbruger eller en erhvervsdrivende (i det følgende benævnt "Kunde") og Sælger vedrørende alle varer og/eller tjenester, der præsenteres i Sælgers online shop. Inddragelse af kundens egne vilkår og betingelser afvises hermed, medmindre andet er aftalt.

1.2En forbruger i henhold til disse GTC er enhver fysisk person, der indgår en retshandel til formål, der overvejende hverken kan tilskrives deres kommercielle eller deres uafhængige professionelle aktivitet.

1.3En iværksætter i henhold til disse GTC er en fysisk eller juridisk person eller et partnerskab med juridisk kapacitet, der, når de indgår en juridisk transaktion, handler under udøvelse af deres kommercielle eller uafhængige professionelle aktivitet.

2) Indgåelse af kontrakt

2.1Produktbeskrivelserne i sælgers online-shop udgør ikke bindende tilbud fra sælgers side, men tjener til at afgive et bindende tilbud fra kunden.

2.2Kunden kan afgive tilbuddet via den online bestillingsformular, der er integreret i sælgers online shop. Efter at have lagt de valgte varer i den virtuelle indkøbskurv og gennemgået den elektroniske bestillingsproces, afgiver kunden et juridisk bindende kontrakttilbud med hensyn til de varer, der er indeholdt i indkøbskurven, ved at klikke på knappen, der afslutter bestillingsprocessen. Desuden kan kunden også sende tilbuddet til sælgeren via e-mail, fax eller telefon.

2.3Sælgeren kan acceptere kundens tilbud inden for fem dage,

  • ved at sende kunden en skriftlig ordrebekræftelse eller en ordrebekræftelse i tekstform (fax eller e-mail), hvor kundens modtagelse af ordrebekræftelsen er afgørende i denne henseende, eller
  • ved at levere de bestilte varer til kunden, hvor kundens modtagelse af varerne er afgørende, eller
  • ved at anmode om betaling fra kunden, efter at ordren er afgivet.

Hvis der findes flere af de ovennævnte alternativer, indgås kontrakten på det tidspunkt, hvor et af de ovennævnte alternativer indtræffer først. Fristen for at acceptere tilbuddet begynder dagen efter, at tilbuddet er sendt af kunden, og slutter ved udgangen af den femte dag efter afsendelsen af tilbuddet. Hvis sælgeren ikke accepterer kundens tilbud inden for ovennævnte periode, betragtes dette som en afvisning af tilbuddet med den konsekvens, at kunden ikke længere er bundet af sin hensigtserklæring.

2.4Hvis der vælges en betalingsmetode, der tilbydes af PayPal, behandles betalingen via betalingstjenesteudbyderen PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A., 22-24 Boulevard Royal, L-2449 Luxembourg (i det følgende benævnt "PayPal"), i henhold til PayPals brugsbetingelser, som kan ses på https://www.paypal.com/en/webapps/mpp/ua/brugeraftale-fuld eller - hvis kunden ikke har en PayPal-konto - i henhold til vilkår og betingelser for betalinger uden en PayPal-konto, der er tilgængelige på https://www.paypal.com/en/webapps/mpp/ua/privacywax-full. Hvis kunden betaler ved hjælp af en betalingsmetode, der tilbydes af PayPal, og som kan vælges i onlinebestillingsprocessen, erklærer sælgeren accept af kundens tilbud på det tidspunkt, hvor kunden klikker på knappen, der afslutter bestillingsprocessen.

2.5Ved afgivelse af tilbud via sælgers online bestillingsformular gemmes kontraktteksten af sælger efter kontraktens indgåelse og sendes til kunden i tekstform (f.eks. e-mail, fax eller brev) efter kundens bestilling er afsendt. Sælgeren vil ikke gøre kontraktens tekst tilgængelig ud over dette. Hvis kunden har oprettet en brugerkonto i sælgers online-shop, før han sender sin ordre, arkiveres ordredataene på sælgers hjemmeside og kan tilgås gratis af kunden via hans adgangskodebeskyttede brugerkonto ved at indtaste de tilsvarende login-data.

2.6Før kunden afgiver en bindende ordre via sælgerens online-ordreformular, kan kunden genkende mulige indtastningsfejl ved omhyggeligt at læse de oplysninger, der vises på skærmen. Et effektivt teknisk middel til bedre at genkende indtastningsfejl kan være browserens forstørrelsesfunktion, som forstørrer visningen på skærmen. Kunderne kan rette deres indtastninger under den elektroniske bestillingsproces ved hjælp af de sædvanlige tastatur- og musefunktioner, indtil de klikker på den knap, der afslutter bestillingsprocessen.

2.7Kun det tyske sprog er tilgængeligt for indgåelse af kontrakten.

2.8Ordrebehandling og kontakt sker normalt via e-mail og automatiseret ordrebehandling. Kunden skal sikre, at den e-mail-adresse, han har angivet til ordrebehandling, er korrekt, så de e-mails, der sendes af sælgeren, kan modtages på denne adresse. Især ved brug af SPAM-filtre skal kunden sikre, at alle e-mails, der sendes af sælgeren eller af tredjeparter, der er bestilt af sælgeren til at behandle ordren, kan leveres.

3) Ret til annullering

3.1Forbrugere har generelt ret til fortrydelsesret.

3.2Yderligere oplysninger om fortrydelsesretten kan findes i sælgerens fortrydelsespolitik.

4) Priser og betalingsbetingelser

4.1Medmindre andet er angivet i sælgers produktbeskrivelse, er de angivne priser totalpriser, der inkluderer lovpligtig moms. Eventuelle yderligere leverings- og forsendelsesomkostninger vil blive angivet separat i den respektive produktbeskrivelse.

4.2Ved levering til lande uden for EU kan der i enkelte tilfælde opstå yderligere omkostninger, som sælgeren ikke er ansvarlig for, og som skal afholdes af kunden. Disse omfatter f.eks. omkostninger til overførsel af penge fra kreditinstitutter (f.eks. overførselsgebyrer, valutakursgebyrer) eller importafgifter eller skatter (f.eks. told). Sådanne omkostninger kan også opstå i forbindelse med overførsel af midler, hvis leveringen ikke sker til et land uden for EU, men kunden foretager betalingen fra et land uden for EU.

4.3Betalingsmulighederne vil blive kommunikeret til kunden i sælgers online shop.

4.4Hvis der er aftalt forudbetaling via bankoverførsel, forfalder betalingen umiddelbart efter aftalens indgåelse, medmindre parterne har aftalt en senere forfaldsdato.

4.5Hvis der vælges en betalingsmetode, der tilbydes via betalingstjenesten "PayPal", skal betalingen behandles via PayPal, hvor PayPal også kan bruge tjenester fra tredjepartsbetalingstjenesteudbydere til dette formål. Hvis sælgeren også tilbyder betalingsmetoder via PayPal, hvor han foretager forskudsbetalinger til kunden (f.eks. køb på konto eller betaling i rater), overdrager han sit betalingskrav i denne henseende til PayPal eller til den betalingstjenesteudbyder, der er bestilt af PayPal og specifikt navngivet til kunden. Før sælgerens overdragelseserklæring accepteres, skal PayPal eller den betalingstjenesteudbyder, der er bestilt af PayPal, foretage en kreditkontrol ved hjælp af de overførte kundedata. Sælgeren forbeholder sig ret til at nægte kunden den valgte betalingsmetode i tilfælde af et negativt kontrolresultat. Hvis den valgte betalingsmetode er godkendt, skal kunden betale fakturabeløbet inden for den aftalte betalingsperiode eller med de aftalte betalingsintervaller. I dette tilfælde kan kunden kun betale PayPal eller den betalingstjenesteudbyder, der er bestilt af PayPal, med gældssaneringseffekt. Selv i tilfælde af overdragelse af krav forbliver sælgeren dog ansvarlig for generelle kundeforespørgsler, f.eks. vedrørende varer, leveringstid, forsendelse, returneringer, klager, tilbagekaldelseserklæringer og forsendelser eller kreditnotaer.

4.6Hvis der vælges en betalingsmetode, der tilbydes via betalingstjenesten "mollie", behandles betalingen via betalingstjenesteudbyderen Mollie B.V., Keizersgracht 313, 1016 EE Amsterdam, Holland (i det følgende benævnt "mollie"). De individuelle betalingsmetoder, der tilbydes via mollie, kommunikeres til kunden i sælgerens online shop. For at behandle betalinger kan mollie bruge andre betalingstjenester, for hvilke der kan gælde særlige betalingsbetingelser, som kunden kan blive informeret om separat. Yderligere oplysninger om "mollie" er tilgængelige på internettet på https://www.mollie.com/en/ kan genfindes.

4.7Hvis betalingsmetoden køb på konto er valgt, forfalder købsprisen, når varerne er leveret og faktureret. I dette tilfælde skal købsprisen betales inden for 14 (fjorten) dage efter modtagelse af fakturaen uden fradrag, medmindre andet er aftalt. Sælger forbeholder sig retten til kun at tilbyde betalingsmetoden køb på konto op til en vis ordremængde og til at afvise denne betalingsmetode, hvis den angivne ordremængde overskrides. I dette tilfælde vil sælgeren informere kunden om en tilsvarende betalingsbegrænsning i hans betalingsoplysninger i onlinebutikken. Sælgeren forbeholder sig også ret til at foretage en kreditvurdering ved valg af betalingsmetoden køb på konto og til at afvise denne betalingsmetode, hvis kreditvurderingen er negativ.

4.8Hvis der vælges en betalingsmetode, der tilbydes via betalingstjenesten "Klarna", behandles betalingen via Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sverige (i det følgende benævnt "Klarna"). Yderligere oplysninger og Klarnas vilkår og betingelser findes i sælgers betalingsoplysninger, som kan ses på følgende internetadresse:

https://bernstein-badshop.de/service/betalingsmetoder

5) Leverings- og forsendelsesbetingelser

5.1Hvis sælger tilbyder at sende varerne, skal levering ske inden for det af sælger angivne leveringsområde til den af kunden angivne leveringsadresse, medmindre andet er aftalt. Den leveringsadresse, der er angivet i sælgers ordrebehandling, er afgørende for behandling af transaktionen. Uanset dette, hvis betalingsmetoden PayPal er valgt, er den leveringsadresse, som kunden har oplyst til PayPal på betalingstidspunktet, afgørende.

5.2Varer leveret af en speditør leveres "frit til kantsten", dvs. til den offentlige kantsten, der ligger tættest på leveringsadressen, medmindre andet er angivet i forsendelsesoplysningerne i sælgers webshop og medmindre andet er aftalt.

5.3Hvis leveringen af varerne mislykkes af årsager, som kunden er ansvarlig for, skal kunden bære de rimelige omkostninger, som sælgeren har pådraget sig som følge heraf. Dette gælder ikke med hensyn til omkostningerne til returforsendelsen, hvis kunden effektivt udøver sin fortrydelsesret. Hvis kunden effektivt udøver sin fortrydelsesret, gælder bestemmelsen i sælgers fortrydelsespolitik for returomkostningerne.

5.4Hvis kunden handler som erhvervsdrivende, overgår risikoen for hændeligt tab og hændelig forringelse af de solgte varer til kunden, så snart sælgeren har leveret varerne til speditøren, transportøren eller en anden person eller organisation, der er udpeget til at udføre forsendelsen. Hvis kunden handler som forbruger, overgår risikoen for hændeligt tab og hændelig forringelse af de solgte varer først, når varerne er overgivet til kunden eller en person, der er bemyndiget til at modtage dem. Uanset dette overgår risikoen for hændeligt tab og hændelig forringelse af det solgte til kunden, også når der er tale om en forbruger, så snart sælgeren har udleveret varen til speditøren, transportøren eller den person eller organisation, der på anden måde er udpeget til at udføre forsendelsen, hvis kunden har givet speditøren, transportøren eller den person eller organisation, der på anden måde er udpeget til at udføre forsendelsen, i opdrag, og sælgeren ikke tidligere har angivet denne person eller organisation over for kunden.

5.5Sælger forbeholder sig ret til at træde tilbage fra kontrakten i tilfælde af forkert eller ukorrekt selvlevering. Dette gælder kun i tilfælde af, at sælgeren ikke er ansvarlig for den manglende levering, og sælgeren har indgået en specifik dækningstransaktion med leverandøren med behørig omhu. Sælger skal gøre enhver rimelig indsats for at fremskaffe varerne. I tilfælde af manglende eller kun delvis tilgængelighed af varerne vil kunden straks blive informeret, og vederlaget vil blive refunderet uden forsinkelse.

5.6Hvis sælgeren tilbyder varerne til afhentning, kan kunden afhente de bestilte varer inden for den af sælgeren angivne arbejdstid på den af sælgeren angivne adresse. I dette tilfælde vil der ikke blive opkrævet nogen forsendelsesomkostninger.

6) Forbehold for ejendomsret

Hvis sælger betaler forud, forbeholder han sig ejendomsretten til de leverede varer, indtil den skyldige købspris er betalt fuldt ud.

7) Ansvar for mangler (garanti)

7.1Medmindre andet er angivet i de følgende bestemmelser, gælder bestemmelserne om lovbestemt ansvar for mangler. Afvigende herfra gælder følgende for kontrakter om levering af varer:

7.2Hvis kunden handler som iværksætter,

  • har sælgeren ret til at vælge typen af efterfølgende opfyldelse;
  • I tilfælde af nye varer er forældelsesfristen for mangler et år fra levering af varerne;
  • rettighederne og kravene til mangler er udelukket for brugte varer;
  • forældelsesfristen begynder ikke at løbe igen, hvis der foretages omlevering som led i mangelsansvaret.

7.3Ovenstående ansvarsbegrænsninger og forkortelse af forældelsesfristen gælder ikke

  • for krav om erstatning og godtgørelse af udgifter fra kunden,
  • i tilfælde af, at sælgeren svigagtigt har skjult manglen,
  • for varer, der er blevet brugt til en bygning i overensstemmelse med deres normale brug og har forårsaget dens mangelfuldhed,
  • for enhver eksisterende forpligtelse for sælgeren til at levere opdateringer til digitale produkter i tilfælde af kontrakter om levering af varer med digitale elementer.

7.4Derudover forbliver de lovbestemte forældelsesfrister for enhver eksisterende lovbestemt ret til regres upåvirket for iværksættere.

7.5Hvis kunden handler som erhvervsdrivende i henhold til § 1 i den tyske handelslov (HGB), er han underlagt den kommercielle forpligtelse til at inspicere og give meddelelse om mangler i overensstemmelse med § 377 HGB. Hvis kunden ikke opfylder de deri fastsatte meddelelsesforpligtelser, anses varen for at være godkendt.

7.6Hvis kunden optræder som forbruger, opfordres han til at klage til leverandøren over leverede varer med åbenlyse transportskader og informere sælgeren om dette. Hvis kunden undlader at gøre dette, har det ingen indflydelse på hans lovbestemte eller kontraktlige krav på mangler.

8) Indløsning af rabatkuponer

8.1Kuponer, der udstedes gratis af sælgeren som en del af salgsfremmende kampagner med en bestemt gyldighedsperiode, og som ikke kan købes af kunden (i det følgende benævnt "salgsfremmende kuponer"), kan kun indløses i sælgerens online shop og kun i den angivne periode.

8.2Individuelle produkter kan udelukkes fra kuponkampagnen, hvis en tilsvarende begrænsning følger af indholdet af den salgsfremmende kupon.

8.3Salgsfremmende værdikuponer kan kun indløses, før ordreprocessen afsluttes. Efterfølgende modregning er ikke mulig.

8.4Der kan kun indløses én rabatkupon pr. ordre.

8.5Værdien af varerne skal mindst svare til beløbet på kampagnekuponen. Eventuel resterende kredit vil ikke blive refunderet af sælgeren.

8.6Hvis værdien af kampagnekuponen ikke er tilstrækkelig til at dække ordren, kan en af de andre betalingsmetoder, der tilbydes af sælgeren, vælges for at afregne forskellen.

8.7Saldoen på en rabatkupon udbetales ikke kontant og forrentes ikke.

8.8Kampagnegodtgørelsen refunderes ikke, hvis kunden returnerer de varer, der er betalt helt eller delvist med kampagnegodtgørelsen, inden for rammerne af sin lovbestemte fortrydelsesret.

8.9Reklamekuponen kan overdrages. Sælgeren kan foretage betaling med frigørende virkning til den respektive indehaver, der indløser salgsfremmende voucher i sælgerens online shop. Dette gælder ikke, hvis sælgeren har kendskab til eller groft uagtsomt er uvidende om den respektive indehavers manglende fuldmagt, manglende retsevne eller manglende repræsentationsevne.

9) Gældende lov

Forbundsrepublikken Tysklands lovgivning gælder for alle retsforhold mellem parterne med undtagelse af lovene om internationalt køb af løsøre. I tilfælde af forbrugere gælder dette lovvalg kun i det omfang, at den beskyttelse, der ydes af ufravigelige bestemmelser i loven i det land, hvor forbrugeren har sit sædvanlige opholdssted, ikke trækkes tilbage.

10) Sted for jurisdiktion

Hvis kunden er erhvervsdrivende, en offentligretlig juridisk person eller en offentligretlig specialfond med hjemsted i Forbundsrepublikken Tyskland, er sælgers hjemsted eneste værneting for alle tvister, der opstår i forbindelse med denne kontrakt. Hvis kunden har bopæl uden for Forbundsrepublikken Tysklands område, er sælgers forretningssted det eksklusive værneting for alle tvister, der opstår i forbindelse med denne kontrakt, hvis kontrakten eller krav, der opstår i forbindelse med kontrakten, kan tilskrives kundens professionelle eller kommercielle aktivitet. I ovennævnte tilfælde er sælgeren dog under alle omstændigheder berettiget til at appellere til retten på kundens forretningssted.

11) Adfærdskodeks

12) Alternativ konfliktløsning

12.1EU-Kommissionen stiller en platform til rådighed for online tvistbilæggelse på internettet på følgende link: https://ec.europa.eu/forbrugerne/odr

Denne platform fungerer som et kontaktpunkt for udenretslig bilæggelse af tvister, der opstår i forbindelse med onlinekøb eller servicekontrakter, hvor en forbruger er involveret.

12.2Sælgeren er hverken forpligtet til eller villig til at deltage i en tvistbilæggelsesprocedure ved et forbrugervoldgiftsnævn.

BRUSEKABINE EX416 / DX416
BRUSEKABINE EX101
10 ÅRS GARANTI - GARANTIBETINGELSER

Opbevar venligst alle dokumenter på et sikkert sted, da de udgør en del af din købskontrakt.

Som køber af bruseafskærmninger af modellerne EX416 / DX416 / EX101 til personlig brug får du 10 års garanti på materiale- og overfladekvalitet, funktionssikkerhed og professionel udførelse af dette produkt og dets komponenter.

Navn og adresse på garantistiller:
Garanten er Nextrend GmbH, Weiherstraße 1, 65439 Flörsheim a.M., Tyskland.

Henvisning til forbrugerens lovbestemte rettigheder:
Forbrugerens lovbestemte rettigheder i tilfælde af mangler begrænses ikke af denne garanti. Disse kan udøves gratis.

Betingelser for garantien:

1.
Garantien gælder kun for nye varer. Udstillingsprodukter er udelukket fra garantien, da de ikke længere svarer til den nye tilstand på grund af brug og demonstrationseffekter.

2.
Garantien dækker produktets og dets komponenters materiale- og overfladekvalitet, funktionelle sikkerhed og professionelle udførelse. Garantien dækker glas, hængsler, vægprofiler og beslag.

Den dækker ikke vedligeholdelse af den nye tilstand.

3.
Garantien gælder udelukkende til fordel for køberen, der har købt varerne til eget personligt brug. Den kan ikke overdrages og gælder inden for det område, der er omfattet af den lov, der var gældende på tidspunktet for købsaftalens indgåelse. Et krav uden for dette gyldighedsområde er udelukket.

4.
Denne garanti skal opfyldes efter garantistillerens skøn ved reparation eller efterfølgende levering af de berørte komponenter i produktet. Garantien dækker ikke hele leveringsomfanget og omfatter ikke montering.

5.
Garantien er kun gyldig, hvis produktet er blevet transporteret og installeret korrekt af en specialiseret virksomhed. Den høje udnyttelsesgrad og de funktionelle fordele er kun garanteret, hvis bruseren og dens vægprofiler er installeret præcist af kvalificeret personale og tilpasset de strukturelle forhold.

Skader af enhver art, der kan tilskrives betjeningsfejl eller ændringer i den professionelle installationstilstand eller forbrugsvarer, er udelukket fra garantien.

Hvis der er producentanbefalinger for pleje af produktet, er skader forårsaget af brug af tredjepartsprodukter, der ikke anbefales af producenten (f.eks. imprægnerings- eller plejeprodukter, der ikke anbefales af producenten, ikke-farveægte tekstiler og materialer), udelukket fra garantien.

6.
Garantien ophører ti år efter datoen for levering af produktet til køberen. Fristen hverken suspenderes eller afbrydes af andre ydelser - som f.eks. udnyttelse af lovbestemte garantirettigheder.

Hvis garantistilleren ikke har en erstatningsdel til rådighed på grund af en ændring i produktets model i mellemtiden, står det garantistilleren frit for efter eget skøn at yde garantiservice på en anden måde, for eksempel ved at levere en funktionelt lignende komponent af en efterfølgende model. Hvis dette ikke er muligt eller rimeligt for garantistilleren, bortfalder købers garantikrav uden erstatning.

Registrering af garantikravet:

Krav i henhold til garantien skal fremsættes skriftligt eller i tekstform til garantigiveren under fremlæggelse af fakturaen, som anses for at være garantibeviset. Køber skal beskrive omstændighederne og fremlægge dokumentation med meningsfulde dokumenter og om nødvendigt fotos.

Efter modtagelse af erklæringen skal garantistilleren inden for to uger meddele køberen, om der anerkendes et garantikrav. Garantigiveren eller en tredjepart, der er autoriseret af garantigiveren, skal have lov til at inspicere produktet på stedet efter aftale for at kontrollere berettigelsen af kravet.

Ikke dækket af garantien:

  • Normal og naturlig slitage af produktet
  • Sliddele som f.eks. bruselæber og fodpaneler
  • Skader påført af køberen på grund af normal og naturlig slitage
  • Ukorrekte ændringer foretaget af uautoriserede personer
  • Usædvanlig, f.eks. kommerciel brug uden for det private boligområde
  • Uautoriseret håndtering af varme, fugt, væsker og plejeprodukter
  • Bevidst ødelæggelse, misbrug eller utilsigtet skade
  • Alle ændringer forårsaget af midler, der indeholder syre, opløsningsmidler eller alkohol
  • Typiske produktegenskaber, der ikke udgør en materiel defekt
  • Ekstra ydelser, der opstår i forbindelse med udbedring af en materialefejl, planlægning og installation/montage.